Vůz Ci4- 1532 z papíru a ze zbytků

Roku 2011 jsem si postavil z papíru, a ze startkového pojezdu nákladního vozu, vůz Ci 4 - 1532. Předloha k vozu se nachází v železničním muzeu v Jaroměři, kde probíhají práce na jeho zprovoznění. Vůz byl určen pro osobní dopravu na vedlejších tratích. Z provozu se vozy vyřazovaly již v průběhu padesátých a šedesátých let, kdy se zařazovali do pracovních vlaků. Pro potřeby pracovních vlaků byly vozy upravovány. Některé tak sloužily jako pojízdná dílna, jiné jako pojízdná kancelář a jiné jako obytné vozy.
První vůz jsem si sestavil z papíru podlepeného vteřinovým lepidlem. Když jsem měl sestavenou vozovou skříň, tak jsem jí natřel barvou. V tiskárně jsem si vytiskl obtisky, a ty jsem z papíru přesně vystříhl. Bohužel obtisky působily velmi platicky. Jako zábradlí jsem použil zábradlí vozů Ci/Bi od LPH. Pojezd jsem použil ze staré start zetky. Jen jsem pojezd doplnil schůdky ze stavebnice LPH a místo trubkových nárazníků jsem použil košové. Takto jsem vůz zveřejnil na svém původním webu.
Tedhy jsem fotil na mobil a proto je první foto foceno velmi špatně. Druhé foto již ukazuje vůz po sejmutí z pojezdu. Proč jsem se rozhodl vůz rozebrat? Protože v konkurenci s lepty již nebyl konkurenceschopný. V roce 2015 jsem se učil patinaci, proto jsem si řekl, že to bude dobrý model na nácvik. Vozu jsem napatinoval střechu a též i bočnice. Po přestříkání bezbarvým lakem jsem však naznal, že to není tak hrozné. Plasticky vyvedené popisy se téměř vyrovnaly s plochou bočnic a zašpiněné bočnice připomínaly vůz před vyřazením z provozu.
Nejprve jsem doplnil nedostatky skříně a následně začal pracovat na pojezdu. Nejvíce pojezdu odpovídá předělaný pojezd vozů Be/Bi od LPH. Proto jsem se rozhodl ze zbytků stavebnic z dětství sestavit další vůz. Z různých poničených dílů jsem tak sestavil pojezd.
Pojezd byl sice zbytek ze zbytků, ale pro moje účely bohatě postačil. Na pojezd jsem dal nové lávky a pro nástup cestujících opětně recykloval boční schůdky i nárazníky. Změna byla provedena v uchycení spříhla, protože jsem se rozhodl pro krátké spřáhlo. Na čela vozu jsem doplnil zábradlí plošin, a z leptu pro vozy Ci jsem doplnil přechodové rolety, aby mohl být vůz na jednom konci průchodně spřažen s jinými vozy. Zábradlí vozu bylo vytvořeno z ocelového drátu. Jistě by pomohlo, když by se zábradlíčka k vozům a různé detaily stavebnic prodávaly samostatně, protože by to spoustě modelářům tolik nežralo nervy. 
Vozu již zbývalo dodělat detaily a nabarvit. Na skříň vozu jsem instaloval leptíky ozdobných podpěr střechy, na jednom čelníku jsemdoplnil ruční brzdu, na spodek vozu jsem doplnil baterii a rouru od záchodu. Tím byl vůz zkompletován. Poslední doplněnou věcí byla krátká spřáhla. 
Docela mě potěšilo, že po letech se další modýlek z dřívějších let dočkal důstojnějšího dokončení, za které se snad nemusím tolik stydět.