Clm 4- 6301

V září roku 2021 jsem si pořídil lept stavebnice vozu Clm z roku 1935 od Lepty KuBer. Předloha vozu je zachována v několika kusech v různém stavu dochovalosti - od klenotů na železnici, po vraky. Jedná se o vozovou řadu, která byla svou konstrukcí vozové skříně podobná motorovým vozům M242.0. Bohužel motorový vůz se nedochoval, ale vozy ano. Když jsme před časem v Jaroměři čistili starou barvu na voze z roku 1935, tak jsme jako spodní a původní nátěr nalezli zelenou barvu. Proto jsem si řekl, že si postavím vůz v původní podobě. Konstrukce vozové skříně byla dřevěná, z vrchu oplechovaná. Pojezd byl plechový. Vozy se vyráběly v různých továrnách ČSR. I za války se vyrobilo pár vozů. Výroba zdokonalených vozů této řady byla ukončena až roku 1948. Tehdy však již byly tyto vozy provozovány hlavně za motorovými vozy M131.1, tvz Hurvínky.
 
A nyní k modelu. Opět je vůz na leptané tabulce přibližného formátu poloviny A4.
Protože se jedná pouze o pár dílů, tak kompletace do větších celků trvá asi hodinku - já vše opět lepil...
Pak následoval nástřik autosprejem. To bylo tak dalších 20 minut. Nejhorší bylo opět vystřihávání čísla vozu - zvolil jsem si Clm 4- 6301, který je první své řady, a je dnes majetkem LokálkaGroup. Bohužel je po přeplechování karosérie, takže spíše odpovídá svým oplechováním vozům poslední výrobní série. Nevadí - já si jej udělám v původním stavu. Vystřihoval a aplikoval jsem to po číslech asi hodinu.
Následně byla provedena patinace střechy...
A pak to již šlo rychle. Na střechu jesem umístil reflektory a komín. Na skříň vozu jsem nalepil okna a toulce na návěstní svítilny. Na pojezd jsem přilepevnil spřáhla. Tím je vůz za jeden večer hotový.
Příště se setkáme zase u nějakého motorového vozu, protože vozy samostatně nepojedou.