Vůz BCe 2- 6515

BCe jako přestavba stavebnice LPH a dílů ze start modelu.

 
V roce 2014 jsem na aukru zakoupil pár rozdělaných vozů ze stavebnic LPH. Měl jsem tehdy touhu některé vozy dostavět, abych měl ve sbírce zajímavé modely. Předloha pro stavbu modelu se nachází časopise Železničář, kde jsou uvedené vzpomínky pana Zuzky, popisujícího vozový park ČSD okolo města Rakovníka ve 30. letech 20. století. Je tam i náčrtek vozových kuriozit a jejich číslo a popis. Toto byly mé veškeré údaje ke stavě vozu. Odkaz na onen článek pana Zuzky je volně přístupný i na internetu v odkazu: https://ostramo.parostroj.net/vozidla/vozy_2epocha/Rakovnicko/rakovnicko.html
    Vůz BCe byl vyroben zřejmě někdy na přelomu 19 a 20. století. Ve 30. letech 20. století byl mírně modernisován. Tehdy bylo na voze změněné plynové osvětlení za elektrické. Na pojezdu byla odstraněna nádrž na plyn a bylo nainstalováno dynamo a bateriová skříň. Vůz byl vyřazen krátce po roce 1945 z provozu a převeden pro jiné potřeby železnice. Více informací jsem se k vozu nedozvěděl. Kdo ví víc, tak budu vděčný za jakoukoliv informaci.
A nyní k modelu. Původní vozou skříň jsem měl několik let v polorozloženém stavu. Foto ukazuje původní stav po koupi.
Stále jsem se dokopával k úpravě a dokončení modelu. Roku 2017 jsem vůz upravil, přestříkal, doplnil nárazníky a koly a strčil jej zpět do krabičky až do roku 2020. V říjnu 2020 jsem si tedy řekl, že si vůz dostavím. Model vozu tehdy vypadal takto:
To, co mě od vozu dlouho odrazovalo byla část střechy nazývaná světlík. Původně jsem jeden světlík vypreparoval ze start vozu a myslel, že jej jen tak použiji. Jenže ovej - světlík ve výsledku byl o něco kratší a tak jsem musel říznout i do druhého vozu.
No, když jsem světlík nastavil, tak to již vypadalo, že to bude docela slušný model.
Spokojen s vozem jsem si řekl, že nyní jej dokončím stůj co stůj. Další na řadě byla výroba kování. Použil jsem odpad od leptů a drátek. Po nalepení kování vůz ještě více prokoukl.
Po úpravách kování jsem vůz vybavil číslem, vlastnicou značkou ČSD a vozovou třídou. Pro lakovaní lesklým lakem jsem musel vyndat okna, která byla do vozu zatím jen vložena. 
Avšak takto jsem však vůz nemohl nechat. Byl moc čistý. Musel jsem jej tedy provozně zašpinit. Patinaci jsem udělal silnou, protože model má představovat vůz na konci 30 let.  Nejvíce byl zřejmě zaneřáděn světlík na čelech vozu díky parnímu provozu. Vagón jsem přestříkal finálně matným lakem. Po zasklení jsem modýlek vyfotografoval (pro potřeby webu), a dále pokračoval ve stavbě.
Vozu jsem přilepil zábradlí a na spodek vozu jsem připevnil bateriovou skříň a dynamo.
Tímto tedy pokládám vůz za hotový.