Pětiokeňáček Ci
V dunu 2017 jsem si pořídil stavebnici vozu Ci4 - 1412. Stavba vozu je dobře popsána na webu MojeTT. Já se rozhodl postavit si vůz, který se dochoval do současnosti a je ve sbírkách NTM. Vozy této řady a její mutace, byly nejčastějšími vozidly lokálních tratí po rozpadu monarchie. Stavebnice představuje vozy v podobě, jakou měly na konci 30. let 20. století. Já si vybral vůz s Lp větráky a těšil se na pohodovou stavbu. Návod je napsán tak, že i méně chytrý modelář může modýlek v celku snadno sestavit. Obtisky vozu jsou pro 2 čísla. Dík tomu, že ještě před uvedením stavebnice na trh jsem začal se stavbou tohoto vozu s větracímy okénky, tak se nepoužité obtisky budou hodit. Jen je škoda, že sada obsahuje jen číslo vozu, označení třídy a znak ČSD. Budu tak muset koupit ještě jeden model a nějak to vyřeším.
Samotnou stavbu modelu jsem měl hotovou i s nástřikem za jeden večer. Na modelu jsem však provedl drobné změny, které však velmi vozu prospěly. Předně jsem doplnil podpěrky střechy mezi skříní vozu a střechou na představku. Na voze sice podpěrky jsou naznačeny, ale protože jsou velmi drobné, tak se pod barvou téměř ztrácí. Tomu jsem předešel použitím leptů od HeTTora. Vůz pak začal vypadat v celku dobře. Co bych vytknul jako nedokonalost je silná střecha a absence čelního krytu střechy. Když by se osadila takto tlustá střecha předním krytem střechy, tak by střešní partie z čelního pohledu vypadala velmi tlustě a nemodelově. Proto jsem místo krytu střechy z evergreenu pouze natřel střechu samotnou. Další nevýhodou jsou utopená okna. Když bych nebyl líný, tak by stálo za to vyrobit si okna jednotlivě. Jinak se jedná o slušný model. Po patinaci střechy se krásně hodí za mašinku 310...