Vůz na kyseliny a dvě lednice

Roku 2016 jsem nakoupil větší množství rozpracovaných modelů od modeláře, co s TT končil. V krabici součástí modelů byl též naohýbaný lept vozu na kyseliny. Další stejný lept byl ještě v platu. Mezi obtisky jsem nalezl akorát dva pro mé nové lepty. Protože zohýbaná nástavba modelu velmi trpěla deformacemi, rozhodl jsem se vůz postavit, aby mě již v oné krabici nepřekážel. Fotografie dokládá stav nástavby po vyrovnání.
 
V dubnu 2018 jsem odevzdal svou magisterskou práci, a tak jsem si  trošku zamodelařil. Pro vůz jsem se rozhodl též pro jeho jednoduchost. Ve své podstatě se jedná o pojezd a nástavbu. Jenže pojezd jsem neměl. Tedy jsem si musel vytvořit celý pojezd sám. Jako základ jsem použil plastové profily evegreen a kartón ze stolního kalendáře. Podvozky jsem užil ze stavebnice SDV. Nárazníky jsem vytěžil ze stavebnice vozů Bi/Be od LPH. Místo kulatých talířů nárazníků jsem však instaloval leptané hranaté talíře z leptu pro úpravu vozu Ds. Vůz Ds si budu dělat s kulatými nárazníky. Na plošinu vozu jsem instaloval lept zábradlí. Na místo krabovaného plechu plošinky a stupaček jsem použil zbytek plata po léku Panadol. Tedy - co dům dal. Fotografie dokládají průběh stavby.
Protože se mi vůz začínal zamlouvat, tak jsem tomu modelářsví opět podlehl. Na vůz jsem instaloval podvozky a osadil nástavbu. Tím byla většina velkých prací na voze ukončena.
Do vozu se však nevejde žádné závaží, které by zaručilo dobré jízdní vlastnosti. V úvahu připadalo závaží v lahvích na kyseliny a nebo ho vyřešit trošičku netradičně. Rozhodl jsem se tedy pro druhou variantu. Měl jsem doma odřezky po výrobě olověných vojáčků. Ty jsem pak vlepil do rámu vozu...
Vůz jsem opatřil slušivým černým nátěrem a nanesl obtisky. Obtisky jsem přestříkal lesklým lakem pro sjednocení obtisku s povrchem vozu a následně jsem vše stříkl matem.
 
Při nanášení obtisků jsem si všiml, že jednotlivými částmi informačního popisu na obtisku lze opravit popis starého modelu ČSD. U modelu lednice jsem vyměnil podvozky a doplnil leptané součásti. Modelu jsem tak prodloužil provozní život.
Když jsem lepil podvozky pro vůz na kyseliny, tak jsem si též slepil ze zbytků další podvozky, protože bočnice jsou ve stavebnici dodávány ve dvou verzích. Než jednu verzi bočnic vyhodit, to jí raději užiji. Nakonec jsem si uvědomil, že pro mé vozy by byl druhý typ podvozků příliš moderní. Proto jsem si postavil další podvozky ze stavebnice. Měl jsem pro opravu připravenou jednu starou lednici DR, kterou jsem zbavil některých popisků a nahradil je zbytkem obtisků, co mi zůstal po stavbě mé první lednice ČSD. Tím mi vznikla česká lednice z 80 let. Za Hektora to bude dobré. Protože vůz nikdy nejezdil s takto rozmístěnými nápisy, tak jsem se rozhodl vůz nevybavovat lepty a pouze přehodit podvozky, které též k vozu nepatří. Vozovou skříň jsem pak silně patinoval, protože v 80 letech již vozy ustupovaly z provozu. 
 
Závěrem je třeba říct, že i když jsem si sliboval od stavby vozu na kyseliny pouze jeden model, tak ve výsledku mám mám celý vlak a krásně jsem si zamodelařil.