Z/u 2016

Dne 13. října jsem si chtěl odpočinout od dotváření detailů složitých motorových vozů, a chtěl si tak postavit jednu rychlovku - jen tak pro radost. Volba padla na nákladní vůz Z/u 2016, který byl částí vozové řady určené pro úzkokolejný provoz v tehdejším Rakousko - Uhersku. Vozy plně sloužily až do 30 let 20 století jako nákladní. V překládací stanici byl náklad z vozů přeložen do normálněrozchodných vozů. Ve 30 letech pak byly zaváděny podvalníky, a vozů se tak užívalo k nákladní dopravě jen místně. Několik vozů se tak dočkalo dnešních dní v musejních sbírkách. Na JHMD ještě v nedávné době jezdily vozy řady Z/u jako vozy pro kola cyklovlaku. Byly tak nejstarším vozidlem provozovaným pravidelně na našem území.
A nyní ke stavbě- moc dílů stavebnice neobsahuje. 
Na fotografii ještě chybí soukolí, které je též součástí stavebnice. Obtisky jsou dobře čitelné a celá stavebnice je pro svou jednoduchost sestavitelná i bez návodu, který je součástí stavebnice. Po vysekání jednotlivých dílů bylo vše složeno do dvou celků - pojezd a bouda. 
Jak je vidět na fotografiích, tak jsem lepty opět lepil vteřinovým lepidlem.
V této fázi již byl vůz připraven na aplikaci nátěru.
Na fotografii se mi vůz leskne, protože jsem jej fotil v noci, a přisvěcoval jsem si lampičkou. Ale to se změní po palikaci všech nátěrů. Na nalakovaný vůz jsem nanesl obtisky dle přiloženého obrázku, a obtisk jsem přebarvil lesklým lakem. Následně lakem matným. Vozu jsem napatinoval střechu a lehce i bočnice. Od Lepieše jsem měl bosenská spřáhla. Těmi jsem vůz na konci stavby vybavil. Tím tedy považuji vůz za dokončený. V příštím článku se zaměříme na stavbu přívěsných vozů Clm.