Nákladní vlak ČSD

Protože se stále dokola opakují určité modelářské postupy, tak jsem se rozhodl napsat článek o více vozech. Jak nadpis říká, má se jednat o nákladní vlak ČSD. Všechny vozy, které dnes předkládám, jsou přeznačené a dodnes továrně vyráběné modely. Vždy tedy napíši ke každému vozu pár řádků a doplním je obrázkem. 
První vůz je představitel poválečného vozového parku. Model je sestaven ze třech částí, které jsou z různých vozů a různě upravené, aby pak po slepení tvořily jeden vůz. Budka je ze stavebnice kotlového LPH, pojezd je z pokráceného osobního start vozu pruských drah a korba je ze start korby, jež byla též pokrácena. Po sestavení a doplnění ulomených částí jsem červenou barvou naznačil malé záplaty barvy, abych rozbil jednolité vzezření vozu. Po nanešení obtisků jsem vůz mírně patinoval. Je to vlastně vůz, se kterým bylo nejvíce práce.
Druhý vůz je opět uhlák Vtu - Ten jsem si postavil ve 4 provedeních. Jeden jako nový, druhý provozně zašpiněný, třetí již sešlejší a s prosvítajícím DR a čtvrtý před opravou a tedy i značně špinavý. Abych to tu ukázal, tak předvedu nejčistější a nejšpinavější vůz.
 
Další vozy se dají zařadit do rodiny krytých - zavřených vozů. Jedná se o vozy vyráběné v československu od 20 do 40 let 20. století. První vůz, který zde představím, je téměř neupravovaný tovární produkt. Jen jsem na vůz instaloval toulce luceren a mírně zapatinoval střechu. Stupačky jsem vytvoři nové z drátu a plíšku. Tato úprava byla nejjednodušší.
Druhá zetka je mrazící. Je to též model bez velkých úprav. Nakonec jsem si řekl, že by bylo dobré zářivě bílý vůz trošku zašpinit, protože v dobách parního provozu bílá nikdy nezůstala dlouho bílou... Zde jsem se výrobou stupaček nezdržoval.
Předposlední vůz je poštovní zetka, která jezdila s poštovním vlakem. Modelu jsem vytvořil nové košové nárazníky, stupačky a toulce luceren. Celý vůz jsem přetřel - skříň zelenou barvou a šedivou barvou střechu, kterou jsem patinoval. Až si postavím poštovní vůz, tak to již bude slušný základ poštovního rychlíku.
Nakonec poslední vůz je opět čistá Zetka. Bohužel kastlička byla na jednom konci zdeformovaná, tak jsem před lety k deformovanému čelu vozu dolepil brzdařskou budku z jiného vozu. Protože však to vypadalo velmi blbě, tak jsem si postavil z destičky a profilů ewergreen budku novou. Pojezd jsem vyřešil prodloužením start podvozku. Opět jsem dostavěl košové nárazníky, stupačky a toulce luceren. S výsledkem jsem byl docela spokojen.