M140. 101

V roce 2008 jsem si pořídil od pana Kubera stavebnici a pojezd M140 101. Za přijatelnou cenu jsem chtěl na mém kolejišti provozovat novinovou železniční službu. Stavba modelu mi připadala lehká, protože se jedná vlastně jen o skříň s pár detaily. Já však právě ty detaily v té době moc neřešil a hlavně jich ve stavebnici několik chybělo. V obálce s leptem nebyl žádný výkres, a proto jsem skříň lepil spíše intuitivně. Čtete správně - já lept nepájel, ale lepil. Dodnes si takto stavím leptané stavebnice. Neřešil jsem uchycení pojezdu a jednoduše jsem vše na pevno slepil. Vůz jsem natřel takto: černě pojezd, zeleně karosérii a šedě střechu vozu. Takto upravený vůz jsem měl v krabičce až do listopadu 2014. Model jsem si přivezl do Brna a po letech jsem vytáhl provozní, ale pohledu odporné vozidlo z krabičky. Ani jsem se dlouho nerozmýšlel a začal jsem dolovat pojezd, abych mohl celý vůz postavit nově a lépe.

Když jsem konečně vyndal pojezd na světlo, tak jsem namočil skříň vozu do acetonu. Za tři minuty byl lak dole a začalo se s opravami. Nejprve jsem musel rozlepit bočnice, které jsem před lety slepil křivě. Následovalo přilepení střechy vozu a opravená boudička strojvůdce. Na skříni vozu jsem dodělal pár detailů - zarážky a kolejničky pro dveře, spřáhla, schůdky a na malé boudičce strojvůdce trubky a kryty písečníků. Vše jsem stříkal autosprejem - v barvě černé, vagónové zeleni a v šedé. Velká světla vozu jsem udělal z mosazné kulatinky a toulce na návěstní lucerny jsou vyrobeny ze slabého drátku. Pravou chuťovkou pro mě bylo vymyslet, jak rozebíratelně přichytit k modelu

pojezd. Zvolil jsem řešení, které sice není nic moc, ale účel dobře plní. Do dírek pro reflektor označující stanoviště P a Z jsem vložil špendlíky s malou kovovou hlavičkou, které pasují do dírek v plastovém pásku. Pásek je pak přilepený přímo na motorku. Díky magnetismu drží špendlíky na svém místě a nepotřebuji žádné jiné zajištění.

Vůz jsem dokončil v polovině dubna 2015.