Služební vůz s poštovním oddílem DF6-7191

Roku 2008 jsem byl před maturitou nemocný a tak jsem si na ukrácení času (přikrytý v křesle dekou) slepil model od firmy DK model. 
Předlohou modelu byl skutečný vůz, který byl vyráběn okolo roku 1900 ve vagonkách tehdejšího Předlitavska. Nejvíce se ho užívalo na místních tratích a mnohde jeho nasazení znamenalo zřetelný pokrok pro personál pošty i rychlejší rozvoz zásilek zákazníka. Již krátce po válce však již byly tyto vozy jako zastaralé vyřazovány. Dle mých informací se nezachoval do dnešních dní na kolejích žádný. 
Tehdy, roku 2008 mi stačilo, že vůz může jezdit po kolejích a nijak mi nevadilo, že je vllastně nedodělaný. Tehdá jsem nedoplnil ani kování vozové skříně a ani spřáhlo. Vůz jsem jen párátkem na zuby natřel a nanesl obtisky s číslem a vlastnickou značkou vozu. Bohužel jsem na zafixování obtisků použil lak, který mi jeden obtisk úplně rozmočil. A aby toho nebylo dost, tak mi vypadl vůz z ruky a odlétly některé díly. Tehdy se mi do opravy vozu moc nechtělo a proto byl vůz předán do šuplíku. Tam byl až do 26.11 2017.
Nálezový stav mluví za vše...
Protože jsem chtěl oslavit další hotové zkoušky na teologické fakultě, tak jsem se do opravy vozu vrhnul ze vší chutí. 
Nejprve jsem odstranil lesklý lak a pokusil se zachránit obtisk, který se neroztekl. Po chvilce byl obtisk prozatimně aplikován na papírek, kde vydržel barevné vyladění vozu. Vůz jsem chtěl barevně udělat tak, aby v prostředí padesátých let nebyl jak nový vůz z továrny. Proto jsem na vozové skříni používal různé druhy barev, aby se tím naznačilo, že vůz je již téměř na konci své aktivní činnosti, ale zároveň aby byla vidět péče, která ho stále udržuje v provozu. 
Vůz byl přestříkán lesklým lakem a pak jsem nanesl obtisky. Ten jeden zachráněný a pak druhý, co jsem si nastříhal ze sady rychlíku od pana Jirana. Protože vlastnická značka ČSD byla na zachovalém obtisku malá, tak jsem hledal malou značku, co mi někde zbyla - a našel jsem u modelové stavebnice pětiokenního vozu. Tak jsem jí tam dal. Od pana Jirana jsem doplnil znaky pošty a psaníčka. Nyní již vypadal vůz věrohodně...
Stále však ještě moc svítil novotou. Proto jsem zafixoval obtisky leskem a začal patinovat. Na závěr jsem doplnil kovová kola krátké spřáhlo, aby bylo možné vůz též provozovat. Výsledek tedy můžete posoudit sami...
Na mém budoucím kolejišti bude tedy probíhat i přeprava pošty.