CP 600 za 5 večerů a 100 korun

Roku 2015 mi modelář Povstalec, co končil s TT, prodal i nedodělanou předělávku lokomotivy řady 623. Kastle byla předělána z německé BR 23 a pojezd tvořilo spojení dvou upravených pojezdů z BR 81. Pojezd v čele pod kotlem byl zkrácenou maketou, která pro lepší průjezdnost oblouky neměla spojnice u spřažených náprav. Hnací pojezd byl též upravený z modelu BR 81. Motorek k tomuto pojezdu byl umístěn v budce lokomotivní obsluhy. Tento model se však do mé sbírky nehodil. Navíc se stejně jednalo o lokomotivu, na které by bylo ještě moc práce a výsledek by byl pochybný. 
Rozhodl jsem se tedy, že místo jedné mašiny mohu z tohoto modelu postavit mašiny dvě. Prvně jsem chtěl nějak smysluplně využít pojezd, který byl určen jako hnaný. Po důkladné rozvaze mě napadlo, že by bylo nejlepší si postavit lokomotivu CP600. Protože modýlek má být funkční maketa, tak nepotřebuje motor a nějaké speciální úpravy na úkor modelového vzhledu. Chtěl jsem si navíc mašinku postavit za co nejlevnější peníz. Taková CP 600 se hodí jak do vlečkového provozu, tak to depa a při nejhorším se může odstavit někde na vytápění, či paření brambor. Tedy bylo jasno. Na internetu jsem našel výkres a když se mi podařilo patřičně jej zmenšit, tak jsem si vytvořil jakousi stavebnici jednotlivých částí stroje, kterou jsem následně vytiskl, vystřihl a nalepil vteřinovým lepidlem na čtvrtku.
Již během jednoho večera byla hrubá stavba hotová.
Nyní jsem musel hlavně měřit a přemýšlet, co budu muset udělat dřív, abych si nakonec neponičil již hotové prvky. Nakonec jsem se rozhodl pro přípavu pojezdu, aby bylo na co kastličku postavit. Najednou to začlo vypadat jako lokomotiva. Modýlek si tak již začal téměř sám říkat o detaily. 
 
V této fázi jsem se na K-reportu dozvěděl, že bych si měl pořídit mašinku od Roca a postavit kastli na jezdící model. Tedy mašinku jsem si pořídil, ale v budce mašiny je nějaké zařízení, které mi brání nasunout mojí kastličky na pojezd. Proto jsem se rozhodl postavit si jinou CP600 a tu udělat jako jezdící. Tím se však zpečetil osud právě stavěné CP600 a rozhodl jsem se jí již nějak extra draze nedozdobovat linkama a číslama na zakázku. Tím jsem asi mašinku určil pro paření brambor...Ale v práci jsem pokračoval. Prodlouženou šoupátkovou tyč jsem odstranil úplně a uvolněné místo zakryl krytem. Dále jsem odstranil celou pístní tyč, kterou jsem nahradil špendlíkem. Nazávěr jsem otočil kulisu rozvodu a některé části rozvodu natřel černou barvou. Na kastli jsem aplikoval černý lak. Na budku strojvůdce jsem z propisotu vytvořil inventární číslo 2. Na dýmniční dvířka jsem vsadil velkou hvězdu. Následovalo přestříknutí matem a jemná patinace. Nad dokončeným dílem je třeba se pochválit - z odpadu jsem vytvořil pojízdnou maketu. Cena pořízení pojezdu byla 50kč a zbytek (kompresor a dveře do dýmnice) dalších 50kč. Za stovku se mi ta mašinka zdá dobrá. Navíc jsem si udělal jasno, jak si model takto postavit. Tedy u dalších CP600 pojedu naostro.