556 036 za 500 korun.

V květnu roku 2015 jsem na německém Ebay zakoupil pár pojezdů lokomotiv po zemřelém modeláři. Jeho práce nebyla příliš zdařilá, ale na fotografiích u aukce to nebylo vidět. Krom dílů na pojezdy Br 86 a Br 56 tam byly dva pojezdy na Br 52 sestavené z Br 86. Přemýšlel jsem, co s pojezdů vytvořím za lokomotivu. Nabízela se řada 555 o, a 556 o. Po zralé úvaze jsem zakoupil od pana Číže odlitek jedničkového "Albatrosu" a ten jsem pak na velikost "Štokra" zkracoval.
Odlitek po úpravě odpovídá první sérii "Štokrů". Samozřejmostí bylo i doplnění některých detailů, které mašina "Albatros" nemá.
Po vybroušení odlitku jsem nasadil odlitek na pojezd a odlitek s pojezdem jsem již považoval za jeden model.
Z drátů různých průměrů jsem postupně vytvářel detaily kotle i pojezdu. Při výrobě větších ploch se mi osvědčily profily Ewergreen.
Při práci na modelu došlo i na Servomotor, který pomáhal strojvůdci regulovat polohu rozvodu a vyložení šoupátek. Jako materiál jsem použil kousek plastu, plech od pivní plechovky a drát.
Pan Supka mi zaslal lept bruken, čelníků a kouřových plechů, které již nepotřeboval a tak model opět změnil podobu.
Zkusmo nasazené uši ukazují již dopředu, že model nebude tak moc špatný, jak jsem se obával.
Po nástřiku modelu černou barvou jsem provedl konečně zmatnění dýmnice a přilepil kouřové plechy.
V únoru roku 2016 jsem si od modeláře končícího s TT zakoupil pro Štokra nový tendr. Tendr byl sletován ze stavebnice od Dk - Model. Měl ovšem závažné oděrky na stranách van pro vodu a proto jsem tendr celý odbarvil a znovu nastříkal. Po nanešení ozdobných linek jsem tendr spojil s lokomotivou pomocí trnu a ocelového očka. Po nanesení ozdobných červených linek na lokomotivu jsem je nanesl i na tendr. Zasklil jsem na lokomotivní budce okna a lokomotivu vyzdobil popisky, čísly a hvězdou.

 
Tak, již počkám jen na znak Leninových závodů a mám hotovo... Tedy příště se sejdem u další lokomotivy.