T435.001

Když jsem si před lety kupoval od modeláře "Povstalce" jeho modely, byly tam i modely moderních řad v různém stádiu dokončení. Jedním z částečně dokončených modelů byl i model červeného Hektora. Kastle modelu byla doplněna lepty, a z větší části byla červeně natřena. Na pojezdu bylo připevněno jedno leptané čelo rámu, a na druhé straně modelu byla připevněná část druhého čela rámu. Brukny a zábradlí lokomotivy byly opět z vyleptaného plechu.  
Předloha lokomotivy je prototypový stroj T435. 001 z roku 1958, který byl postaven v ČKD na původním pojezdu lokomotiv T434.0. Ty byly přímými předchůdci této lokomotivní řady. Stroje byly od 50. let 20. století vyráběny nejen pro potřeby ČSD, ale též i pro průmysl a na export. V 70. letech letech byly všechny stroje - i první výrobní série modernizovány, sjednocovány, a natírány červenou barvou dle tehdy nových předpisů ČSD. V tomto stavu jsem se rozhodl postavit i svůj model. Původně jsem měl v plánu udělat model T435. 016, na který jsem si pořídil lept čísla, ale v museu Lužná u Rakovníka tento musejní stroj sešrotovali, a tak jsem si musel postavit jiný, který se dochoval v můsejních sbírkách do dnešních dní. Volba tedy padla na T435. 001. A nyní hurá k modelu. Model jsem vybalil z bedýnky v lednu 2022. Po zběžné prohlídce jsem si rozvrhl, co s modelem provedu. Nejprve jsem dodělal zobáčky k uchycení kastle k rámu lokomotivy. Zobáček jsem udělal ze slabého mosazného plechu, a vlepil do kastličky. Zároveň jsem kastličku zatížil pomocí několika matic.  Doplnil jsem chybějící části čelníku, lépe upevnil brukny - ochozy okolo strojovny lokomotivy, a pořádně jsem přiletoval zábradlí. Do otvoru na střeše jsem vložil signální trumpety. A nakonec jsem místa po úpravách, a po špatném nátěru zaplátoval novou barvou. Takto vypadal model po první fázi úprav.
Bylo třeba přistoupit k další úpravě. Proto jsem se pokusil sehnat co nejvíce informací o podobě lokomotivy okolo roku 1975, a začal jsem hledat použitelné obtisky a čísla. Obtisky jsou z aršíku pro lokomotivu T334. Proto jsem na rám lokomotivy nedal ty obtisky, které by prozrazovaly svůj zdroj. Tím jsem se tedy zaměřil hlavně na kastli mašiny. 
 
Okenní rám na boku lokomotivní budky jsem pouze obtáhl bílým fixem. Pomocí fixu jsem též vybělil všechna světla. Po zafixování obtisků jsem vše přestříkal lesklým, a pak matným lakem. Dále jsem zasklil okna lokomotivní budky. Tabulku s číslem jsem sestříhal ze zbytků co "dům dal", a aplikoval je na čelníky stroje. Na závěr jsem na střešní části kapoty vytvořil mírnou patinu. Mašinka jezdí, a její stavbu tímto pokládám za ukončenou.