Vodárna ČSD

Vodárna v dřívějších dobách patřila k nejdůležitějším budovám, bez kterých by byl provoz na železnici v parní trakci nemyslitelný. Ve stanicích, kde byla potřeba doplnění vody do zásobníků lokomotiv, vznikaly vodárny. Budovy vodáren byly typizované a tak každá společnost měla na svých tratích vždy několik podobných budov. Ve spodním patře byla dílna, studna a někdy i parní čerpadlo, které čerpalo vodu do patra, kde bývaly dvě velké nádoby na vodu. Voda pak tekla pomocí gravitace přímo do vodních jeřábů, ze kterých se zbrojily lokomotivy. Pro svůj model jsem použil běžně prodávané německé stavědlo, které jsem si v 90. letech koupil v torzálním stavu. Tehdy jsem si nevěděl rady, co udělám s nekompletním německým stavědlem. Návod co s ním mi poskytl článek v časopisu Modelář, který ukazoval jednoduchý a levný postup, jak z nepotřebného stavědla udělat velmi potřebnou vodárnu. První rekonstrukci jsem provedl již v 90. letech a moc se mi nepovedla. Druhá rekonstrukce je zdařilejší. Tu jsem provedl v lednu 2011.
Porovnání mého díla s původní podobou.